Слабкі економічні перспективи, особливо в країнах Європи та Північної Америки, а також зростання чисельності середнього класу в Китаї спонукають багато західні компанії розглядати Китай як нового джерела для свого зростання.
Незважаючи на виняткові можливості, що надаються китайським ринком, Китай перетворюється на кладовище для західних компаній, які намагаються звернутися до цього ринку, не будучи підготовленими належним чином. За час сприяння іноземним компаніям в сфері онлайн-продажів товарів у Китаї ми бачили безліч помилок. Іноді вони здійснювалися нашими колегами і конкурентами, іноді – нами.
Наведемо перелік найпоширеніших помилок, що здійснюються при онлайн-торгівлі в Китаї. Сподіваємося, цей список допоможе вам досягти успіху на найдинамічнішому ринку онлайн-торгівлі в світі.
1. Запит електронної пошти і даних банківських карт користувачів при вході користувача в обліковий запис.
2. Використання західного UX-дизайну навігації (наприклад, приховане меню), закликів до дії і т. д.
3. Використання західних кольорів (занадто багато синього, недостатньо червоного).
4. Упор на настільною, а не мобільної версії.
5. Переклад рекламних матеріалів без адаптації для Китаю.
6. Відсутність адаптивного дизайну (наприклад, для WeChat).
7. Відсутність кампаній із залученням лідерів думок (рекомендації KOL – must have китайського SMM).
8. Зациклення на CPC-реклами і SEO.
9. Запрошення користувачів безпосередньо в магазин, а не на сторінку в WeChat.
10. Використання Google Fonts, що уповільнюють роботу сторінок в Китаї.
11. Відмова від місцевих програм для аналізу (наприклад, аналітика Baidu).
12. Хостинг сторінки за межами Китаю.
13. Відсутність офіційної сторінки в WeChat і Weibo.
14. Відсутність диференційованих стратегій для WeChat і Weibo.
15. Відсутність регулярного (щоденного) активності на офіційній сторінці.
16. Описи товарів без використання великої кількості зображень.
17. Занадто велика кількість тексту в описі товару
18. Забутий текст англійською (наприклад, «додати в кошик» або текст на інших кнопках).
19. Відсутність клієнтської підтримки у вигляді чату.
20. Відсутність клієнтської підтримки на китайській мові (так-так, часто є чат, але поговорити не вдається).
21. Комунікації здійснюються через електронну пошту, а не WeChat.
22. Занадто спрощений – стильний для нас – дизайн (недостатньо гучний).
23. Недостатньо великі рекламні банери на головній сторінці.
24. Відсутність особистої сторінки в WeChat для спілкування з покупцями.
25. Відсутність опції ділитися зображеннями і текстами в WeChat.
26. Відсутність автоматичного входу в обліковий запис через WeChat користувачами, які є в WeChat
27. Відсутність можливості оплати покупки через WeChat, коли користувачі є в WeChat.
28. Відсутність можливості оплати покупки через Alipay, коли користувачів немає в WeChat.
29. Запит на оплату покупок покупцями через PayPal.
30. Відсутність доказів автентичності товару (офіційний аккаунт, документи щодо сертифікації тощо).
31. Відсутність QR-кодів на товари та інші маркетингові матеріали (сканувати код і додавати його в добірку – звичне заняття для китайців).
32. Відсутність чіткої політики повернення.
33. Відсутність чіткої політики по доставці товару через кордон.
34. Ігнорування останніх трендів в Китаї.
35. Ігнорування китайської політики в галузі цензури.
36. Використання назв товарів, не адаптованих для Китаю.
37. Ігнорування значень чисел в Китаї (наприклад, число 8 вважається вдалим).
38. Ігнорування культури дарів у Китаї (на red envelopes побудовані багато рекламні кампанії).
39. Ігнорування практики купонів/знижок в Китаї.
40. Ігнорування китайської версії «чорної п’ятниці» або дня подарунків та інших свят.
41. Заперечення торгових майданчиків (Tmall / JingDong).
42. Фокусування виключно на великих торгових площадках (Tmall, JingDong…).
43. Наймання агентств без китайських фахівців у штаті для просування в Китаї.
44. Запізніла реєстрація місцевої торгової марки (спочатку реєструвати марку – потім просувати).
45. Інвестування в лістинг торгового місця на майданчиках до вивчення обсягу.
46. Очікування негайних результатів.